DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İletişim, Edebiyat ve Felsefe
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCS 104
Güz
3
0
3
5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Felsefi ve analitik düşünceyi, dünya edebiyatından seçilmiş kısa metinler, sanat yapıtları, fotoğraf ve sinema dolayımıyla öğrenciye tanıtmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Felsefe tarihi ve iletişim/sanat/edebiyat tarihi arasındaki paralellikleri açıklayabilecektir.
  • Felsefenin ortaya attığı başlıca soruların yanıtlanmasında edebi metinlerin tarihsel süreç içinde oynadığı rolü değerlendirebilecektir.
  • İletişim araçlarının ve yöntemlerinin değişim ve gelişim süreçleri ile felsefi düşüncenin yaşadığı değişim ve gelişim süreçlerini karşılaştırabilecektir.
  • Batı felsefesinin, varlık, özne ve bilinç gibi başlıca sorularının iletişim/sanat/edebiyat çabasını hangi ölçülerde belirlediği sorusunu cevaplayabilecektir.
  • Retorik, göstergebilim, söylem ve içerik analizi gibi iletişim biliminin temel analiz yöntemleriyle farklı felsefe akımları arasındaki bağları açıklayabilecektir.
  • Batı felsefesinin temelini oluşturan ikili karşıtlıkların edebiyat/sanatın ve genel olarak kültürün ve iletişimin gelişimine olan etkilerini açıklayabilecektir.
  • Edebi ve sanatsal yapıtları, felsefenin etik, politik ve estetik alanlarından edinilmiş bilgilerle ilişkilendirebilecektir
Ders Tanımı Bu derste, antik Yunan felsefesinden postmodernizme Batı felsefesi tarihi, edebiyat, sanat ve genel olarak kültür ve iletişim alanlarıyla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır.


Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Temek Felsefi Sorular: Antik Yunan Clerk, 'Ancient Philosophy' in Kenny, 1/53.
3 Modern Felsefeye Giriş 'Descartes to Kant' in Kenny, 107/193.
4 Aydınlanma, Modernleşme, Akıl Umberto Eco, Gülün Adı; ‘Descartes’ in Russell, 511-520, Umberto Eco, ‘The Return of the Middle Ages’ in Eco, Travels in Hyperreality, 59-86.
5 Modernite, Bilim, İlerleme ve Tehlikeler Mary Shelley, Frankenstein. Descartes in Russell, 511-520 .
6 Modernitenin Sonuçları Üzerine Descartes in Russell, 511-520
7 Bilinç, Kimlik ve Özgürleşme: Lord and Bondsman Orhan Pamuk, The White Castle. Scruton, ‘Hegel’ in Kenny 201 -206
8 Lord/Bondsman ve Doğu/Batı Üzerine Tartışma ‘Hegel’ in Kenny 201 -206. Hall, ‘The West and the Rest’ (Handout
9 Etik: Modern ve Postmodern Dostoevsky, Crime and Punishment. Kenny, ‘Kantian Morality’, in Kenny, 190-192; Scruton ‘Nietzsche’, 216-221
10 Modernite, İktidar, Bürokrasi ve Gözetim Franz Kafka ‘The Trial’ Movie ‘Kafka’ SEP ‘Weber’; SEP ‘Foucault’ (Handouts)
11 Bürokrasi, Kontrol Toplumu ve Etik Üzerine Tartışma Kantian Morality’, in Kenny, 190-192; Scruton ‘Nietzsche’, 216-221 SEP ‘Weber’; SEP ‘Foucault’ (Handouts)
12 Rousseau, “Doğal İnsan” ve Yabancılaşma Joseph Conrad, ‘Heart of Darkness’ Movie ‘Apocalypse Now’ Quinton ‘Rousseau’ in Kenny 329-332 Freud, ‘Civilization and Its Discontents’
13 Psikoloji ve Felsefe Franz Kafka ‘Metamorphosis’ Yusuf Atılgan ‘Anayurt Oteli’ Modules on Freud (Handout)
14 Dönemin gözden geçirilmesi
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller Robert C. Solomon and Kathleen M. Higgins, The Big Questions: A Short Introduction to Philosophy , Bertrand Russell, History of Western Philosophy, Sir Anthony Kenny, An Illustrated Brief History of Western Philosophy.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
60
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
26
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
10
Final Sınavı
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar.  

X
2

Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır.  

X
3

Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. 

X
4

İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir.  

X
5

Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. 

X
6

Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir.  

X
7

Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir.

X
8

Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır.

X
9

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır.

X
10

Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. 

X
11

Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest